Drukowanie jest czynnością, którą wykonujemy z dużą częstotliwością zarówno w domu, na nasz prywatny użytek, jak i w miejscu pracy, takim jak biuro. Nic więc dziwnego, że drukarka powinna być sprzętem nowoczesnym, efektywnym i co najważniejsze w pełni sprawnym – takim, który umożliwia szybkie otrzymywanie materiałów w najwyższej jakości. Niestety czynniki takie jak długa eksploatacja, korzystanie ze sprzętu w sposób niezgodny z zaleceniami producenta, a także zanieczyszczenia obecne w powietrzu sprawiają, że urządzenie to może sprawiać kłopoty. Aby drukarka zachowała swoją sprawność, warto zadbać o jej regularne serwisowanie. Jak często należy je wykonywać? I dlaczego proces ten jest tak ważny? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Jak często?
Serwisowanie powinno odbywać się regularnie, przy czym jego częstotliwość zależy od naszych potrzeb, rodzaju drukarki, a także od stopnia eksploatacji urządzenia. Przyjmuje się, że podstawowe prace serwisowe należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku. Warto jednak pamiętać, że regularność ta powinna wzrosnąć, gdy:
- urządzenie działa w wilgotnych wnętrzach,
- urządzenie wykorzystywane jest w zakurzonych, zapylonych pomieszczeniach,
- sprzęt używany jest bezustannie przez kilka godzin dziennie.
Oczywiście wszelkie prace należy przyśpieszyć jeśli nasza drukarka sygnalizuje nieprawidłowości w funkcjonowaniu. Do niepokojących objawów należy przede wszystkim powolne, głośne działanie urządzenia, świecące się diody i mrugające światełka, czy też problem z komunikacją na linii drukarka – komputer.
Serwis drukarek – na czym polega? Dlaczego jest tak ważny?
Zgodnie z zasadą „lepiej zapobiegać, niż leczyć” serwisowanie drukarek ma wiele zalet. Jedną z nich jest fakt, że pozwala nam ono na duże oszczędności. Jak to możliwe? Podjęte w odpowiednim czasie działania sprawiają, że przyczyna problemu jest lokalizowana, a następnie naprawiana bardzo szybko. Tym samym unikamy dużych i drogich napraw, w czasie których konieczne jest użycie nowych części, często niemal przewyższających cenę całego urządzenia.
Serwis drukarek obejmuje wiele czynności, które sprawiają, że urządzenie działa jak nowe i pozostaje sprawne przez długi czas. Jeśli chodzi drukarki laserowe konieczne jest m.in. dokładne czyszczenie wnętrza drukarki, a zwłaszcza czyszczenie ścieżki przebiegu papieru, sprawdzenie rolek i wszystkich gumowych elementów, czyszczenie układu optycznego: soczewek i zwierciadeł, test wydruku, wymiana zużytych, bądź uszkodzonych części, czyszczenie zewnętrzne drukarki i podajników papieru, sprawdzenie i konserwacja elementu grzewczego urządzenia, czyszczenie i konserwacja elementów metalowych takich jak łożyska, wałki, kółka zębate.
W przypadku drukarek atramentowych serwisowanie oznacza: czyszczenie zewnętrznej obudowy urządzenia oraz jego wewnętrznych podzespołów wraz z kasetami podającymi papier, sprawdzenie i konserwację separatorów w zespole pobierania papieru oraz drogi przejścia papieru, wykonanie diagnostyki i konserwacji elementów mechanicznych drukarki takich jak zębatki, wałki gumowe, łożyska, czyszczenie, konserwację karetki, w której zamontowane są tusze drukujące, a także testowanie urządzenia i sprawdzenie poprawności wydruków.
Konserwacja drukarki igłowej obejmuje natomiast: czyszczenie wnętrza drukarki, sprawdzenie i oczyszczenie układu prowadzenia papieru, czyszczenie i konserwację różnego rodzaju elementów gumowych takich jak wałki, paski, rolki, czyszczenie i konserwację głowicy drukującej, w której montowana jest taśma drukująca, smarowanie mechanizmów drukarki igłowej, czyszczenie obudowy zewnętrznej drukarki, testowanie drukarki oraz sprawdzenie poprawności i jakości wydruków.
Nasza oferta
Jeśli chcesz, żeby Twoja drukarka odzyskała swoją dawną sprawność, skorzystaj z naszej oferty. W Dekografix zajmujemy się serwisem drukarek ceramicznych, niezależnie od tego czy zostały zakupione w naszej firmie, czy też nie. Dzięki wiedzy i doświadczeniu do diagnostyki i późniejszej naprawy przyjmujemy drukarki większości producentów dostępnych na rynku. W naszych serwisie naprawiamy urządzenia, które nie są już objęte gwarancją producencką, szczególnie jeśli są one stworzone przez marki, takie jak Canon, Ricoh, Xerox, Konica Minolta, a także Hewlett Packard.